Thursday, May 26, 2005

Parenthèse Végétale in Le Printemps window shop


Definitely a must see if you come to Paris before June 6th. It's an exhibition called Parenthèse Végétale – (literally Vegetable Parenthesis) and it takes place in the window shops of Le Printemps, a big department store located on 64 Boulevard Haussmann (9th arrondissement). The various sceneries were composed by Mélanie Drevet et Christophe Ponceau and they stage grass, farm animals, trees, etc. A fantastic work. To know more, pay a visit to Le Printemps site. View original picture.

By the way, this photo is the first one I took with the new camera I bought yesterday!

10 comments:

  1. MDR ! Bon tu n'es pas vraiment le premier à m'en faire la remarque. En fait le problème est encore plus grave c'est que la plupart des photos que je prends le sont sur mon trajet boulot-maison, soit un axe Drouot Suresnes...

    Pour ma Défense je dirais que j'ai eu très peu de temps récemment. Je vais me rattraper, aller dans les arrondissements à 2 chiffres (faut que je m’arme d’un plan ?!) voire même – je dis bien voire même – traverser la Seine !!

    ReplyDelete
  2. Damn! Now, you are the responsible for the fact of is not possible, ever, at least once a day, I don´t wish to escape from here to Paris! ;)

    Great blog!

    'Um grande abraço!'

    (From Porto Alegre, Brazil)

    ReplyDelete
  3. How about a shot of the Parc de Bagatelle? I hear it's beautiful when there is sunny weather!

    ReplyDelete
  4. I love your site! So much so that I've created my own! We will arrive in Paris on June 7, so I'm hoping that some of this display will still be up!
    I love your photography!

    ReplyDelete
  5. To Michael : yes, the parc de Bagatelle is a very beautiful place, especially now, with some marvelous roses. Eric, I agree with Michael, you have to shoot this place ! You know what to do this week-end !

    ReplyDelete
  6. C'est un montage cette photo non ?

    ReplyDelete
  7. Thank you Gejfin!

    Anonymous > Non ce n'est pas un montage ! Les immeubles dans le background ça peut paraître bizarre mais ils apparaissent en réflexion dans la vitrine.

    ReplyDelete
  8. de fait, la photo est puissante.

    amusé par le commentaire de fred. fred, faudra qu'un jour on visite paris ensemble, parce que je vois que je connais pas grand chose dans ton coin, finalement...

    eric: "voire traverser la Seine" !! [MDR] ouais, enfin faut pas exagerer non plus...

    ps: pour le coup, suis hyper impressed que tu aies des mecs de porto alegre qui t'ecrivent. ca c'est de la classe. moi je me tape des commentaires d'anonymous pas toujours bitables sur mon blog...

    ReplyDelete
  9. J'ai aussi adoré, j'en ai d'ailleurs prlé sur mon blog.
    Bonne journée

    ReplyDelete
  10. Cool blog, interesting information... Keep it UP » » »

    ReplyDelete